Vše o nákupu | Původ našeho oleje | Hodnocení obchodu
Máte dotaz? Volejte +420 732 774 308 (Po-Ne 8:00-21:00)

FAQ - Často kladené dotazy

Zde je seznam nejčastějších dotazů, na které se nás ptáte. Pokud byste nenalezli odpověď na Vaši konkrétní otázku, neváhejte nám zavolat na tel.: +420 732 774 308 nebo napsat na vendy@theikos.cz.

Otázky jsme rozdělili do těchto kategorií (klikněte):

Olivový olej
Registrace uživatelského účtu a objednávkový proces
Doručení a platba olivového oleje
Reklamace a vrácení zboží
Velkoobchodní spolupráce

Olivový olej

1. Co je to kvalitní extra panenský olivový olej a jak se liší od běžného?

Kvalitní Extra panenský olivový olej je prvotřídní produkt, který se od běžného "Extra panenského olivového oleje liší v mnoha bodech". Je získávaný mechanicky přímo z oliv pouze z prvního lisování za studena, a to z těch nejkvalitnějších oliv. Filtrace probíhá také pouze mechanicky přes plátna různých propustností, což zachytí hrubé usazeniny, ale zachová krásnou čirou barvu. Díky těmto krokům si olej uchovává všechny přírodní látky, vitamíny a dobré vlastnosti. Při sklizni dbáme na to, aby se olivy nadměrně nepoškodily a olej v nich zbytečně neoxidoval před dopravením do lisovny. Lisování oleje probíhá v co nejkratší době po sklizni. Kvalitní olej bývá označen certifikátem původu a splňuje kritéria pro uvádění acidity (kyselosti) spolu s dalšími prvky. Acidita musí být do 0,8% - pokud je vyšší, nejedná se o extra panenský olej. Pokud vás těmá kvality olivového oleje zajímá více, můžete si přečíst náš komplexní článek "jak poznat kvalitní olivový olej".

2. Jaké jsou hlavní vlastnosti vašeho extra panenského olivového oleje?

Náš extra panenský olivový olej splňuje vše výše popsané. Navíc pochází z našich domácích olivových hájů, kde nepoužíváme průmyslová hnojiva. Naše produkce oliv je čistě přírodní a olej není chemicky filtrovaný (jsou pouze mechanicky 2x přes plátno odstraněny nečistoty a zbytky z lisování). Olej je striktně jednodruhový z odrůdy oliv Koroneiki. Díky tomu všemu má vynikající chuť, vůni a barvu a je bohatý na zdravé tuky a antioxidanty. Po sklizni jsou provedeny laboratorní testy pro zjištění acidity a dalších látek. Pokud se výrobce nebo prodejce rozhodne uvádět aciditu u svého výrobku, musí se dle "Nařízení komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/2104" čl. 10, písm. d) ze dne 29. července 2022 "jednat o nejvyšší hodnotu kyselosti očekávané k datu minimální trvanlivosti. Aciditu lze uvádět, pouze jsou-li spolu s ní písmem stejné velikosti a v rámci téhož zorného pole uvedeny údaje o maximálních hodnotách peroxidového čísla, obsahu vosku a absorpce v ultrafialové oblasti spektra stanovených podle prováděcího nařízení Komise (EU) 2022/2105 a očekávaných k témuž datu." Výrobci, kteří neuvádějí všechny prvky dle této normy ji nedodržují. Pak je možné, že uvádějí smyšlenou hodnotu acidity s cílem zvýšit atraktivitu svého produktu. My tuto normu dodržujeme a všechny zjištěné látky uvádíme.

3. Jaký je původ vašeho extra panenského olivového oleje?

Náš extra panenský olivový olej pochází z Řecka z jihovýchodní oblasti Kréty, konkrétně z olivových hájů kolem horské vesničky Agios Stefanos. Jeho původ je doložen certifikací P.D.O. Sitia Lasithiou Kritis, která potvrzuje jeho kvalitu a původ z Kréty z oblasti Sitia Lasithiou. Tato oblast se nachází v panenské přírodě bez průmyslu. Velká část území Sitia Lasithiou je navíc oficiálně uznána jako UNESCO Global Geopark, což podtrhuje výjimečnost celé oblasti. Více o původu našeho oleje se dočtete zde.

4. Jaký je rozdíl mezi extra panenským olejem nejvyšší kvality a běžným extra panenským olejem ze supermarketu za nízkou cenu?

Běžné olivové oleje ze supermarketu často prochází masivním zpracováním a nemají tak vysokou kvalitu. Bývají vícedruhové, ředěné a smíchané s jinými oleji. Kvalita pěstování odpovídá velko-průmyslovému s použitím chemických látek za účelem maximalizace sklizně. Vetšinou mají nejasný původ a uvádí pouze „vyrobeno v…“. To může v překladu znamenat, že olej procestoval půl světa, než byl zpracován ve fabrice, namíchán dle požadavků a poté distribuován do dalších zemí. Díky těmto kličkám dosahují výrobci nižších výrobních nákladů a prodejních cen. Oleje také mohou být již ve výrobě dochucovány bylinkami a kořením, které překryjí chuťové nedostatky oleje. V takových případech nelze mluvit o opravdovém extra panenském olivovém oleji nejvyšší kvality. Tyto průmyslově zpracované oleje zároveň obsahují mnohem méně zdraví prospěšných látek.

5. Jaký je optimální způsob skladování extra panenského olivového oleje?

Doporučujeme skladovat náš extra panenský olivový olej na chladném a tmavém prostředí, daleko od přímého slunečního světla. Optimální teplota pro skladování extra panenského olivového oleje je do 20°C, méně je lepší. Doba skladování uzavřené lahve kvalitního extra panenského olivového oleje je minimálně k datu trvanlivosti, ale pravděpodobně vydrží déle bez velkých změn svých vlastností. U otevřené lahve již nezabráníte přístupu vzduchu a dle podmínek skladování může rychle ztrácet na kvalitě. Je tedy lepší si ho užít za čerstva a nešetřit ho na dobu kdy nakonec zežlukne. Důležité je udržovat lahve dobře uzavřené, aby se minimalizoval kontakt s kyslíkem a prodloužila se tak trvanlivost.



6. Jaký je doporučený postup při smažení na olivovém oleji?

Smažení na olivovém oleji je bez problému možné. Doporučujeme však dodržet správný postup. Obecně smažte při nižších teplotách. Bod zakouření pro extra panenské olivové oleje se uvádí v rozmezí 160-210 °C. Osmahnout plátek masa nebo zeleninu na pánvi není problém, ale pro vyšší teploty a smažení na delší dobu je vhodnější použít oleje s vyšším bodem zakouření. Obzvláště to platí pro naprosto nefiltrované a zakalené oleje, které mají bod zakouření nižší, než filtrovaný. S naším olivovým olejem zvládnete osmahnout prakticky cokoliv. Výhodou je, že olivový olej při smažení dodá jídlu příjemný chuťový podtón.

7. Jaký je doporučený denní příjem extra panenského olivového oleje?

Doporučuje se konzumovat přibližně 1 až 2 lžíce (15-30 ml) extra panenského olivového oleje denně jako součást zdravé a vyvážené stravy. Svému tělu tak dodáte spoustu zdraví prospěšných látek včetně antioxidantů.

8. Jaké jsou způsoby využití extra panenského olivového oleje?

Náš extra panenský olivový olej je vynikající při dochucování salátů, marinování masa, pečení a vaření. Můžete ho také použít jako dip na čerstvé pečivo nebo ho přidat na připravená jídla pro zvýraznění chuti.

9. Jak kvalitní extra panenský olivový olej prospívá zdraví?

Díky bohatému obsahu zdravých mononenasycených tuků, antioxidantů - polyfenolů a vitamínů může přispět k ochraně srdce, snížení zánětů, podpoře imunitního systému a dalším zdravotním přínosům. Některé z polyfenolů mají podle nejnovějších studií omlazující efekt na buňky našeho organismu. Tak si dneska nezapomeňte dát olivového panáka jako Kréťané :-)

Registrace zákaznického účtu a objednávkový proces

1. Musím se při nákupu olivového oleje registrovat do účtu?

Nemusíte, nákup lze provést i bez registrace. Má to však několik výhod, když se zaregistrujete: můžete mít předvyplněné údaje objednávek, sledovat stav vaší objednávky nebo se podívat na ty předchozí. Do budoucna chystáme i věrnostní výhody. Více informací o vašem uživatelském účtu se dozvíte zde.

2. Jak si založím zákaznický účet?

Nejjednodušší způsob založení zákazníckého účtu je kliknutím na tento odkaz. Zde vyplníte váš email a heslo a potvrdíte založení účtu.

3. Proč se mi nedaří přihlásit do mého účtu?

Pravděpodobně se přihlášujete se špatným heslem nebo emailem. Při registraci účtu vám přišel email s vašimi přihlašovacími údaji, čímž je ověřena správnost emailu. Pokud vám email nepřišel, zkuste si prosím založit nový účet se správným emailem. Heslo můžete obnovit pomocí tohoto odkazu. Pokud problémy přetrvávají, kontaktuje nás prosím na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz a my se pokusíme najít příčinu problému.

4. Nepřišel mi email s potvrzením objednávky, zaznamenali jste ji?

Email s potvrzením objednávky by vám měl přijít. Pokud se tak nestalo, zkontrolujte si prosím složku SPAM ve vaší emailové schránce. Pokud ani zde není, mohlo dojít k chybě. Kontaktuje nás prosím na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz a my se postaráme o to, aby vaše objednávka proběhla v pořádku.

5. Lze u vás koupit olej po telefonu?

Ano, pokud se vám nedaří vytvořit objednávku na webu Theikos, rádi vám pomůžeme s jejím vytvořením jiným způsobem. Kontaktuje nás prosím na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz a my se postaráme o to, aby vaše objednávka proběhla v pořádku.

6. Kde zjistím stav své objednávky?

Svou objednávku můžete sledovat po přihlášení do vašeho účtu na webové stránce Theikos. Pokud nemáte vytvořený účet, můžete se spojit přímo s námi na zmíněných kontaktech a my vám sdělíme více informací.

7. Jak mohu změnit nebo zrušit objednávku?

Změny v potvrzené objednávce můžeme dělat pouze my v systému, proto nás prosím co nejdříve kontaktuje na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz. Stejně to platí i pro zrušení objednávky. Pokud jsme však objednávku již vyexpedovali, nelze do ní zasahovat. V případě, že chcete náš olej vrátit, kontaktujte nás na uvedených kontaktech.

Doručení a platba olivového oleje

1. Kdy mi přijde zásilka s oliváčkem?

Zásilky odesíláme do 24 hodin od vytvoření objednávky. Zásilkovna garantuje, že 98% balíků doručí do 1 pracovního dne po jejich převzetí. Balíky expedujeme v nejbližším možném termínu a následně je v kompetenci přepravní společnosti.

2. Doručujete zásilky i o víkendu?

Zásilkovna může doručit zásilku i o víkendu na některé výdejní místa (pokud mají otevřeno o víkendu) a do Z-boxů. Z-box je přístupný pro vyzvednutí zásilky 24/7.

3. Jaké jsou možnosti dopravy a kolik stojí?

Naše aktuální dopravce a ceny dopravy naleznete na stránce Cena dopravy.

4. Doručujete olivový olej i do zahraničí?

Ano, z našeho českého skladu posíláme oliváček po Česku a Slovensku. Na dotaz vám rádi zprostředkujeme i dopravu do jiné země. Pro více informací nás prosím kontaktujte na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz.

5. Kde mohu sledovat svoji zásilku?

Po předání zásilky dopravci obdržíte informační email, ve kterém najdete odkaz na sledování vašeho balíku. Poté můžete sledovat stav vaší zásilky přímo na stránkách dopravce.

6. Jaké jsou možnosti platby?

U nás můžete zaplatít téměr jakýmkoliv způsobem. Nabízíme tyto možnosti platby:
• Online platbu kartou
• Online banovní převod
• Běžný bankovní převod
• QR platba v rámci online a běžného bankovního převodu
• Dobírka, hotově i kartou, s poplatkem 25 Kč
• Odložená platba pomocí TwistoPay, SkipPay a PlatímPak
Kompletní informace o platbách naleznete na stránce Platební možnosti.

7. Jak uplatnit slevový kód při objednávce?

Je to jednoduché: V prvním kroku objednávky v nákupním košíku uvidíte "Dárky a slevy" a pod ním pole, kde můžete zadat slevový kupón. Jeho zadání potvrďte tlačítkem "Přidat". Následně vám bude automaticky odečtena částka slevy od celkové hodnoty objednávky.

Reklamace a vrácení olivového oleje

Děláme maximum pro zajištění kvalitních služeb a vaše spokojenost je pro nás na prvním místě.

Pokud někdy nastane neobvyklá situace (poškozená zásilka, potřebujete olej vrátit, případně reklamovat), jsme tu pro vás, abychom situaci společně vyřešili.

Zatím u nás tyto problémy nenastaly, takže otázky nelze považovat za často kladené, ale spíše jako doporučený postup pokud tato situace nastane.

1. Přepravní služba mi doručila viditelně poškozený balík. Co mám dělat?

Poškozená zásilka olivového oleje se k vám pravděpodobně nedostane, neboť to dopravce pozná dříve než zásilka doputuje až k vám. V takovém případě nás bude informovat a my vám zašleme nový balíček. O případném zpoždění doručení vám dáme vědět. Pokud se k vám přecejenom dostane poškozená zásilka až k předání, doporučujeme, abyste ji nepřebírali a sepsali s kurýrem reklamační protokol. Následně nás kontaktujte na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz a my vám pomůžeme situaci vyřešit.

2. Zjistil/a jsem, že obsah balíku je poškozený až po jeho rozbalení. Co mám dělat?

Ihned prosím udělejte fotky balíku a jeho obsahu a zašlete nám je na email vendy@theikos.cz spolu s číslem vaší objednávky. Pomůžeme vám situaci co nejrychleji vyřešit.

3. Chci vrátit zakoupený olivový olej. Jak mám postupovat?

Informujte nás prosím o vrácení oleje s číslem objednávky na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz. Následně můžete zaslat zásilku s olejem na naši adresu:

Purkyňova 3049/35g
612 00 Brno
Česká republika

Do zásilky vložte tento formulář. Zásilku, prosím, neposílejte na dobírku, neboť ta nebude vyzvednuta.

4. Chci reklamovat zakoupený olivový olej. Jak mám postupovat?

Pokud chcete olej z nějakého důvodu reklamovat, zašlete nám na email vendy@theikos.cz fotky produktu, popis vady a číslo objednávky. Budeme vás informovat o dalším postupu.

5. Mohu při reklamaci nebo vrácení zboží vrátit pouze část objednávky?

Samozřejmě. Pokud máte v objednávce více položek, můžete vátit nebo reklamovat pouze ty, které vám nevyhovují.

Velkoobchodní spolupráce

1. Jak můžeme navázat velkoobchodní spolupráci?

Kontaktujte nás prosím na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz a domluvíme se na podrobnostech.

2. Je možné nakoupit váš olivový olej ve větším množství?

Ano, můžeme se domluvit na větší dodávce, a to jak lahvovaného, tak nelahvovaného oleje v kontejnerech. Kontaktujte nás prosím na tel.: +420 732 774 308 nebo emailu vendy@theikos.cz a domluvíme se na podrobnostech.